Kogebøger Opskrifter

JUICE & CO. – Louisa Lorang

15. april 2015

Som Louisa så fint selv skriver på forsiden, så er denne bog fyldt med delikate juicer, syndige shakes, super sunde is og powerfulde shots! Her kan du finde et hav af lækre opskrifter og inspiration til hvad du skal putte i juiceren næste gang. Bogen er også fyldt med farverige billeder, som bare er med til at gøre lysten til at lave sin egen juice endnu større! Alle opskrifterne i bogen er uden tilsat sukker eller mejeriprodukter.

juicebog frugt

Louisa Lorang har medvirket i flere danske tv programmer, men er nok bedst kendt som kok på TV2 i programmet GO`appetit. Derudover er hun madskribent i magasinet Femina og på sin egen blog: www.louisalorang.dk  – her kan du finde hendes andre spændende opskrifter, som også er fyldt med sprøde grøntsager.

Det jeg godt kan lide ved Louise er at hun vil have mad som er fyldt med næring og som smager godt. Hun er ikke fanatisk, men tænker over hvad hun putter i munden, og at det skal være god kvalitet! Som forord i denne bog siger hun bl.a.

“Jeg er en af dem, der er hysterisk bange for kure. Slankekure, kulhydratfrie kure, juice kure, sundhedskure. Alt det giver mig myrekryb og får mig til at æde flødeboller. Men jeg er glad for masser af grønt og frugt og ordenligt mad. Franske oste, italienske vine og tunge smørbagte croissanter er også på menuen. Alt sammen noget, der gør mig glad.” – Louise Lorang.

Det er lidt som om hun har læst mine tanker! For jeg har det på præcis samme måde. Nogen gange kan croissanter godt tage overhånd, og så er det godt lige at nulstille kroppen og få en ordentlig omgang grøntsager indenbors – fx. ved at juice i en eller flere dage, som Louise også skriver i forordene.

Til sidst får I lige en opskrift fra bogen, som nok skal gå hen og blive en sommerfavorit.

juicebog koldskål

Hindbærkoldskål

ca. 1/2 L

Ingredienser:

  • 200 g hindbær
  • 1/2 vanilje stang
  • 4 dl hasselnøddemælk
  • 1 tsk. fintrevet citronskal
  • 2 spsk. citronsaft

Sådan gør du:

  1. Kom alle ingredienserne i en blender og blend ca. 1 min.
  2. Smag evt. til med mere citronsaft.
  3. Server i høje glas med sugerør eller i skål med topping.

TIP: Du kan bruge hvilken som helst nøddemælk eller endda kærnemælk. Hvis du bruger kærnemælk, så undlad citronsaften da denne mælk er syrlig nok i sig selv.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply